כמה מילים על עצמי

שלום רב, שמי לירון תמם, בן 38, נשוי, גר בכפר סבא עם אשתי ועם הכלבה שלנו. יש לי תואר ראשון במדעי המדינה, תואר שני בגישור ותואר שני נוסף במינהל ומדיניות ציבורית. אני עובד בתור כותב תוכן לאתרי אינטרנט, ובזמני החופשי אני רץ למרחקים ארוכים.

בגיל עשר התחלתי לכתוב שירים וסיפורים, בתחילה למגירה, ובסביבות שנת 2000, התחלתי לפרסם אותם באתרי שירה ופרוזה ברחבי הרשת, אותם לשמחתי קורא קהל גולשים נאמן.

עם השנים נוצר אצלי מאגר שירים ובמאי 2013 החלטתי להקים אתר משלי. לירון תמם-שירים חדשים, האתר מתעדכן מדי שבוע בשירים חדשים וישנים. לצד האתר פועל גם עמוד פייסבוק, העמוד של לירון תמם, בו חברים כבר למעלה, נכון למאי 2017, למעלה מ-840 חברים.

בבלוג אני מפרסם שירים שלא מופיעים בשום מקום, כולל לא באתר והוא מאפשר לי לשמור על קשר ישיר עם הגולשים. אני מזמין אתכם לקרוא את השירים, להגיב ואם אתם מעוניינים לשאול שאלות או להעיר הערות, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר במייל: tamam231@gmail.com.

מצפה לשמוע מכם,
לירון

יום ראשון, 18 בינואר 2015

קומה 25

אולי נעלה לקומה 25
במעלית מהירה
העולם יהפוך להיות חצר משחקים
בואי נתפשט, ונצייר על הגוף שלנו
פנים של ילדים מאושרים

אף אחד לא ידע
שזה רק קטע מסרט
שעוד רגע נגמר
בקומה ה25

נמזוג יין, אל תוך כוסות
אחר כך נצחק, בסוף נרגיש את זה בזווית האחורית
נתחיל לרקוד
בבת אחת
העולם ייראה לבן

אנחנו כאן, שניים יותר מדי
שנים אוספים את עצמנו
אל תוך רגעים קטנים
מה נחשוב שנהיה בני 40
כמה הפסדנו בהימור הזה

הולכים על הקצה, נופלים בטווח הזמן
בואי נצבע את הבגדים שלנו לכחולים
נתמזג עם האוויר, עם הריח, עם אלוהים
בסוף נרגיש שלמים את יודעת
לא נצטרך להיות שייכים
בקומה 25, הגיל לא חשוב כול כך

במעלית מהירה
נעלה בלי להתייחס לשאר הפרטים
אולי נצא מכאן ישר לחיים
כן, אני יודע אין טעם לספוג הכול
זה רווח בלי תחתית

העולם יהפוך להיות חצר המשחקים שלנו
ושנינו נתפרק, מול כול הצבעים
זוכרת איך פעם, הכול היה שחור ולבן?
זה סימן שמשהו אמיתי נגמר
ועכשיו שנינו בסרט מצויר
בקומה 25

נעשן איזה משהו קל, אחר כך נתייבש מול התמונות
נביט בפנים של זה ושל זו
אחר כך אחד מאתנו בוודאי ילך
ברגע שנרגיש שלמים, מספיק חזקים
לעמוד מול כול סחף הגלים
שנינו מתפרקים בבת אחת

חושבים שזה אמיתי
אבל אין ברירה
רק הסימנים על הפנים
מראים לנו
דרכים ישנות

בואי נתפשט אהובתי
נרגיש את המכות ניחתות עלינו
בלי להרגיש זול
אולי נחייך לאלה שרוצים
אולי נספר להם שקרים יפים
על בית בפרברים, ומשפחה אוהבת

אל תספרי להם, על לילות שרצית להיות ציפור
לא אספר להם, על מבטים חולפים
שנשארו לתמיד
כמה פצעים אפשר למחוק בטיפקס?

בואי אלי נשמתי, העולם יהפוך להיות מגרש משחקים
בואי נתפוס לעצמנו מקום
נגדר אותו, כמו שני ילדים קטנים
נצבע מסביב, ונמחק את השם שלנו מן הכתובים

בקומה 25, מישהו בוודאי מחכה לנו
עם שולחן ערוך, ושתי בקבוקי יין לבנים
בואי, תתלבשי יפה
הוא יספר לך על ברכיו, על שחור הלילה
ועל עולם שנע בדרגות נעות
אני אביט מן הפינה, תמיד יש מישהו שנשאר מאחור

בואי אלי אהובתי, אל קומה 25
במעלית מהירה, הכול עומד להשתנות
העולם יהפוך להיות חיית מחמד,
ושנינו נהיה הילדים, שלא מתביישים
ללכת עם מסיכות, גם שהחג עובר
בקומה 25, העולם פתאום נראה שלם



שיר ארון וישן משנת 2003, על קומה שמעולם לא הייתי בה, לא איתך לפחות

אין תגובות: