כמה מילים על עצמי

שלום רב, שמי לירון תמם, בן 38, נשוי, גר בכפר סבא עם אשתי ועם הכלבה שלנו. יש לי תואר ראשון במדעי המדינה, תואר שני בגישור ותואר שני נוסף במינהל ומדיניות ציבורית. אני עובד בתור כותב תוכן לאתרי אינטרנט, ובזמני החופשי אני רץ למרחקים ארוכים.

בגיל עשר התחלתי לכתוב שירים וסיפורים, בתחילה למגירה, ובסביבות שנת 2000, התחלתי לפרסם אותם באתרי שירה ופרוזה ברחבי הרשת, אותם לשמחתי קורא קהל גולשים נאמן.

עם השנים נוצר אצלי מאגר שירים ובמאי 2013 החלטתי להקים אתר משלי. לירון תמם-שירים חדשים, האתר מתעדכן מדי שבוע בשירים חדשים וישנים. לצד האתר פועל גם עמוד פייסבוק, העמוד של לירון תמם, בו חברים כבר למעלה, נכון למאי 2017, למעלה מ-840 חברים.

בבלוג אני מפרסם שירים שלא מופיעים בשום מקום, כולל לא באתר והוא מאפשר לי לשמור על קשר ישיר עם הגולשים. אני מזמין אתכם לקרוא את השירים, להגיב ואם אתם מעוניינים לשאול שאלות או להעיר הערות, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר במייל: tamam231@gmail.com.

מצפה לשמוע מכם,
לירון

יום שבת, 4 במאי 2013

זה מתחיל בחמש בבוקר

אני זוכר את אבי קם כל בוקר לעבודה בחמש בבוקר, לפעמים מוקדם יותר, זוכר את עצמי קם בחופש הגדול לעבוד איתו, בשש בבוקר ומבטיח לעצמי , כשאהיה גדול אתחיל לעבוד בשעות נורמליות.

אז אני הנה בגיל 34 מתקשה לישון, נכנס באחת עשרה למיטה, לוקח לי חצי שעה להירדם, מתעורר בלילה בשביל לראות מה השעה וכמה זמן נשאר לי לישון ובשעה חמש ועשרים, חמש וחצי קם מהמיטה. חצי שעה לפני שהשעון מצלצל אותי.

סיבוב עם הקפה, אספרסו עם סיגריה ויוצא לעבודה. פועל בלי צווארון כחול ובלי קפה שחור. את רוב השירים היום אני כותב בבוקר בזמן הנסיעה. יושב או עומד זה לא משנה, לוקח משפט והופך לבית, לוקח את הבית ודואג שיהיו לו כמה בתים מעל ומתחתיו והנה לנו בניין. לפעמים הוא יוצא יפה לפעמים אני שמח שאני לא אדריכל.

זה לא מפתיע שברוב השירים חוזר המוטיב של הנסיעה, שיר אחד אפילו נקרא ככה, נסיעה, בפשטות. יש משהו בנסיעות שלוקח אותי רחוק, כאילו לא באוטובוס מלא חיילים, חרדים ועובדים אני נמצא אלא ברכבת שחוצה איזו ביבשת רחוקה, בלי מטרה, בלי יעד, נסיעה שנמשכת כל הזמן בלי הפסקה. יש נסיעות שעדיף שיימשכו כל החיים בלי שנגיע ליעד, ויש נסיעות שעדיף לוותר עליהן.

אני מביט מהחלון, רואה שדות, מכוניות בתנועה, לפעמים רואה טרמפיסטים בתחנה, תוהה איך הייתי מרגיש אם הייתי זר כאן באוטובוס, בכביש, במקום הזה בכלל. אבל כל זה נמשך חצי שעה, שאת החלק האחרון עוברים בז'בוטינסקי רמת גן בואכה תל אביב, שום דבר רומנטי אין כאן, במעבר שבין בני ברק לתל אביב, רק הכרה שעוד רגע מגיעים. הנסיעה הזאת לא תימשך בלי הפסקה. כמו אבא שלי אז, צריך להתחיל בעבודה.

שירים נוספים אפשר לקרוא בעמוד שירים באתר שלי




אין תגובות: