כמה מילים על עצמי

שלום רב, שמי לירון תמם, בן 38, נשוי, גר בכפר סבא עם אשתי ועם הכלבה שלנו. יש לי תואר ראשון במדעי המדינה, תואר שני בגישור ותואר שני נוסף במינהל ומדיניות ציבורית. אני עובד בתור כותב תוכן לאתרי אינטרנט, ובזמני החופשי אני רץ למרחקים ארוכים.

בגיל עשר התחלתי לכתוב שירים וסיפורים, בתחילה למגירה, ובסביבות שנת 2000, התחלתי לפרסם אותם באתרי שירה ופרוזה ברחבי הרשת, אותם לשמחתי קורא קהל גולשים נאמן.

עם השנים נוצר אצלי מאגר שירים ובמאי 2013 החלטתי להקים אתר משלי. לירון תמם-שירים חדשים, האתר מתעדכן מדי שבוע בשירים חדשים וישנים. לצד האתר פועל גם עמוד פייסבוק, העמוד של לירון תמם, בו חברים כבר למעלה, נכון למאי 2017, למעלה מ-840 חברים.

בבלוג אני מפרסם שירים שלא מופיעים בשום מקום, כולל לא באתר והוא מאפשר לי לשמור על קשר ישיר עם הגולשים. אני מזמין אתכם לקרוא את השירים, להגיב ואם אתם מעוניינים לשאול שאלות או להעיר הערות, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר במייל: tamam231@gmail.com.

מצפה לשמוע מכם,
לירון

יום רביעי, 15 במאי 2013

הקלות הבלתי נסבלת של חוסר הסיפוק



הכי עצוב לכתוב על חיים אחרים. אני חוטא בזה לא מעט. שר על נסיעות שלא לקחתי, דרכים שלא עברתי  בהן, ריקודים שלא רקדתי, אהבות שלא חוויתי, חלומות שלא הגשמתי. 

ספרינגסטין תיאר פעם את השירים שלו "הפער שבין החלום האמריקאי למציאות האמריקאית, היום יומית" אני יכול לתאר את השירים שלי כפער שבין החיים שרציתי לחיים שישנם. זה לא פשוט לחיות בתוך שירים,  חיים שאינם.

השירים מתחלקים לשניים, אלה שאני כותב על החיים שאינם, ואלה שמציגים את התוצאה על הלוח. מדי פעם מתגשם לו איזה חלום, לעיתים אפילו טוב, אבל בסיכום הסופי של הניקוד, התוצאות הן תמיד בצד אחד, תמיד הן מה שרציתי ולא מה שקיים. 

זה לא שהציפיות גדולות או שהמציאות אפורה, זו הידיעה , כמעט אינסופית, שמשהו טוב קורה בצד השני, ואת הגדר הזאת אי אפשר לחצות. אולי אין באמת גדר, אולי אין באמת צד שני, הכל בראש, תודעה כוזבת של פנטזיות ואשליות. מה מטרתה אם לא להראות שיכול להיות יותר טוב,  יכול להיות משהו קיומי שאפשר לחיות אותו ולא רק לחלום. בסוף מתעוררים, כל יום, בכל שעה, לגלות שזה לא באמת כך. 

אם ארצה להיות רוחני אומר שאני מגשים את השירים בעצם כתיבתם, החוויה היא בתודעה, הידיעה שהדברים קיימים במקום מסוים ואני מבטא אותם במילים. בניגוד לצפון קוריאה מחנה 44 או במדינה הכי ענייה באפריקה, שם איש לא מכיר את הדברים האלה ולא יכול לתת להם ביטוי גם לא בשירים. אבל המציאות מבקשת אותם אמיתיים, קיומיים, אפשר לגעת, לראות, לחוש. אצלי השירים לא מספיקים. 

הפער הזה הוא בלתי נסבל, לא כשמציגים אותו במילים יפות על מסמך וורד חלק ולא שמדמיינים אותו בראש, בתחנת אוטובוס בדרך לעבודה או בעת ריצה במסלול הקבוע. הוא בלתי נסבל כי הוא לא מתגשם אבל גם בגלל הידיעה שהוא לא באמת יכול לצאת לאור. לא בחיים האלה, לא כאן, לא אצלי. 

אומרים שהסרטים דפקו לנו את החיים, הסוף הטוב גורם לנו להאמין שזה אפשרי, הגיבורים גורמים לנו להרגיש כאלה קטנים, העלילה מבליטה כמה חיינו עלובים. זה לא הסרטים, גם לא השירים, זה הפער הבלתי נסבל בין מה שהייתי רוצה למה שיש לי ביד בסופו של היום, הקלות הבלתי נסבלת של חוסר של הסיפוק

אתם מוזמנים להיכנס לעמוד שירים באתר שלי, לקרוא על מה אני מדבר


אין תגובות: